Skip to main content

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Szanowni Państwo,

zgodnie z art. 13 i 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), (dalej jako RODO), w ramach niniejszej Polityki prywatności przekazujemy informacje na temat szczegółów przetwarzania danych osobowych w związku z czynnościami przetwarzania, które mają miejsce w ramach strony internetowej: https://ltec.pl/ (dalej jako: Strona), jak i w ramach realizacji naszej działalności biznesowej.

Dla większej przystępności niniejszego dokumentu w dalszych jego częściach pozwoliliśmy sobie na zwroty bezpośrednie.

1. Informacje ogólne

Przetwarzamy Twoje dane osobowe jako:

  1. Osoby odwiedzającej naszą Stronę,
  2. Osoby kontaktującej się listownie, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub formularza kontaktowego,
  3. Klienta lub jego przedstawiciela/osoby kontaktowej,
  4. Potencjalnego klienta lub jego przedstawiciela/osoby kontaktowej,
  5. Kandydata do pracy biorącego udział w naszych procesach rekrutacyjnych,

Poza tym w ramach ostatniej części Polityki prywatności opisaliśmy zasady wykorzystywania w ramach naszej Strony plików cookie i innych technologii – więcej informacji znajdziesz w części Pliki cookie.

2. Administrator danych osobowych

Niniejsza Polityka Prywatności ma zastosowanie do wszystkich przypadków, w których spółki z Grupy LTEC są administratorami danych osobowych i przetwarzają dane osobowe. Dotyczy to zarówno przypadków, w których spółki przetwarzają dane osobowe pozyskane bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą, jak i przypadków, w których dane osobowe pozyskane zostały z innych źródeł.

Do Grupy LTEC należą spółki:

  • LTEC sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie, adres: ul. Puławska 44D, o kapitale zakładowym w wysokości 300 000 złotych, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000403472, NIP: 9512352089, REGON: 145865555.
  • LTEC Technologie sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie, adres: ul. Puławska 44D, o kapitale zakładowym w wysokości 6400 złotych, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000941268, NIP: 1231427271, REGON: 382634622.

W ramach poszczególnych operacji przetwarzania danych osobowych jedna ze spółek z Grupy LTEC pełni rolę administratora danych osobowych, co zostało szczegółowo opisane w dalszej części Polityki Prywatności.

3. Punkt kontaktowy

Administrator powołał osobę odpowiedzialną za sprawy związane z ochroną danych osobowych. W sprawach związanych z przetwarzaniem Twoich danych osobowych, a w tym także w kwestiach realizacji praw, które przysługują podmiotom danych, możesz kontaktować się z ze wskazaną osobą:

  • W sprawach dot. spółki LTEC sp. z o.o. poprzez skrzynkę mailową: rodo@ltec.pl
  • W sprawach dot. spółki LTEC Technologie sp. z o.o. poprzez skrzynkę mailową: rodo@ltec.pl
4. Osoba odwiedzająca Stronę

Administrator oraz cele przetwarzania

Administratorem Twoich danych osobowych jest spółka LTEC sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie.

Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu umożliwienia Tobie korzystania z funkcjonalności Strony, dostosowania treści Strony zgodnie z Twoimi preferencjami, zapewnienia bezpieczeństwa informatycznego Strony oraz ustalenia, dochodzenia i obrony przed roszczeniami z tytułu szkody wyrządzonej przez bezprawne korzystanie ze Strony.

We wspomnianym celu używamy plików cookie i innych technologii – więcej informacji znajdziesz w części Pliki cookie.

Podstawa prawna przetwarzania

Twoje dane osobowe są przetwarzane w oparciu o poniższe podstawy prawne:

  1. Przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – gdzie prawnie uzasadniony interes polega na umożliwieniu Tobie korzystania z funkcjonalności Strony oraz zapewnieniu bezpieczeństwa informatycznego Strony, a także na ustaleniu, dochodzeniu i obronie przed roszczeniami z tytułu szkody wyrządzonej przez bezprawne korzystanie ze Strony.

Odbiorcy danych osobowych

Twoje dane osobowe przekazujemy dostawcom:

  1. Usług hostingu,
  2. Usług wsparcia i obsługi informatycznej,
  3. Usług zapewniających bezpieczeństwo Strony,
  4. Usług doradztwa prawnego.

W przypadkach przewidzianych przepisami prawa możemy również udostępnić Twoje dane osobowe uprawnionym organom państwowym, w szczególności prokuratura czy policja.

Transfer danych osobowych poza EOG

Twoje dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy ani udostępniane organizacjom międzynarodowym.

Okres przechowywania danych osobowych

Twoje dane osobowe przetwarzamy nie dłużej niż przez okres przechowywania plików cookies wskazany w części Pliki cookies.

Obowiązek podania danych

Podanie przez Ciebie danych osobowych jest warunkiem poprawnego korzystania z funkcjonalności Strony oraz zapewnienia bezpieczeństwa informatycznego Strony. W przypadku plików cookie i innych technologii, które nie są niezbędne do prawidłowego korzystania i funkcjonowania Strony, podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne.

5. Osoby kontaktujące się listownie, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub formularza kontaktowego

Administrator i Cele przetwarzania

Administratorem jest spółka z Grupy LTEC, z którą się kontaktujesz listownie, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub formularza kontaktowego, oraz której dane znajdują się na wstępie niniejszej Polityki prywatności.

Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu rozpatrzenia i załatwienia sprawy opisanej przez Ciebie w Twoim piśmie lub zapytaniu i udzielania Tobie odpowiedzi.

Podstawa prawna przetwarzania

Twoje dane osobowe są przetwarzane w oparciu o poniższe podstawy prawne:

  1. Przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – gdzie prawnie uzasadniony interes polega na rozpatrzeniu i załatwieniu sprawy opisanej przez Ciebie listownie, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub formularza kontaktowego i udzielaniu odpowiedzi na zadane przez Ciebie pytania.

Odbiorcy danych osobowych

Twoje dane osobowe przekazujemy dostawcom:

  1. Oprogramowania informatycznego,
  2. Usług hostingu,
  3. Usług poczty elektronicznej,
  4. Usług wsparcia i obsługi informatycznej,
  5. Usługa zapewniających bezpieczeństwo Strony.

W przypadkach przewidzianych przepisami prawa możemy również udostępnić Twoje dane osobowe uprawnionym organom państwowym, w szczególności prokuratura czy policja.

Transfer danych osobowych poza EOG

Dane osobowe, co do zasady nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy ani udostępniane organizacjom międzynarodowym. Jednakże część naszych dostawców rozwiązań IT ma siedzibę poza Europejskim Obszarem Gospodarczym. W związku z tym następuje przekazanie danych osobowych poza EOG.

W przypadku jednak, gdy Administrator korzysta z dostawców rozwiązań IT spoza EOG, transfer danych osobowych poza EOG opiera na decyzji Komisji Europejskiej stwierdzającej odpowiedni stopnień ochrony danych osobowych lub w przypadku braku stosowanej decyzji na podstawie standardowych klauzul umownych przyjętych przez Komisję Europejską Decyzją wykonawczą Komisji (UE) 2021/914 z dnia 4 czerwca 2021 r. w sprawie standardowych klauzul umownych dotyczących przekazywania danych osobowych do państw trzecich na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679.

Kopię standardowych klauzul umownych oraz stosowanych środków bezpieczeństwa transferu można uzyskać u Administratora poprzez kontakt z osobą wskazaną w sekcji Punkt kontaktowy niniejszej polityki.

Okres przechowywania danych osobowych

Twoje dane osobowe przetwarzamy do czasu rozpatrzenia i załatwienia sprawy opisanej przez Ciebie listownie, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub formularza kontaktowego i udzielaniu odpowiedzi na zadane przez Ciebie pytania. Możemy także przetwarzać Twoje dane osobowe po zakończeniu korespondencji, w zależności od charakteru Twojego zapytania przez okres określony przepisami prawa dla działań związanych zabezpieczeniem, dochodzeniem lub obroną przed roszczeniami.

Obowiązek podania danych

Podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, ale warunkiem poprawnego skorzystania z funkcjonalności Strony, czyli wysłania formularza kontaktowego do Administratora, a także rozpatrzenia i załatwienia sprawy/otrzymania odpowiedzi na zadane przez Ciebie pytania.

6. Klient lub jego przedstawiciel/osoba kontaktowa

Administrator i cele przetwarzania

Administratorem jest spółka z Grupy LTEC, z którą realizujesz umowę i której dane znajdują się na wstępie niniejszej Polityki prywatności.

Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu: zawarcia i wykonania umowy oraz świadczenia usług, wykonania obowiązków prawnych wynikających z przepisów prawa podatkowego i rachunkowego, windykacji należności oraz ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami wynikającymi z niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.

Podstawa prawna przetwarzania

Twoje dane osobowe są przetwarzane w oparciu o poniższe podstawy prawne:

  1. Przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (dotyczy umów, gdzie naszymi klientami są osoby fizyczne) (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
  2. Przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego wynikającego z przepisów prawa podatkowego oraz rachunkowego i ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
  3. Przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – gdzie prawnie uzasadniony interes polega na nawiązaniu i wykonaniu umowy, świadczeniu usług dla klientów, którzy działają poprzez swoich przedstawicieli/pełnomocników i osoby kontaktowe, na windykacji należności wynikających z umów oraz na dochodzeniu lub obronie przed roszczeniami wynikającymi z niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.

Źródło danych oraz kategorie danych osobowych

Jeżeli danych nie uzyskaliśmy bezpośrednio od Ciebie, to oznacza, że źródłem pochodzenia Twoich danych osobowych jest Twój pracodawca lub podmiot, który reprezentujesz jako przedstawiciel/osoba kontaktowa. Przetwarzamy wówczas następujące dane osobowe: imię i nazwisko, służbowy adres mailowy oraz numer telefonu, a także miejsce pracy i nazwę zajmowanego stanowiska.

Odbiorcy danych osobowych

Twoje dane osobowe przekazujemy dostawcom:

  1. Oprogramowania informatycznego,
  2. Usług hostingu,
  3. Usług poczty elektronicznej,
  4. Usług wsparcia i obsługi informatycznej,
  5. Usług rachunkowych i księgowych,
  6. Usług pocztowych i kurierskich,
  7. Usług bankowych,
  8. Usług doradztwa prawnego,
  9. Spółka z grupy LTEC.

W przypadkach przewidzianych przepisami prawa możemy również udostępnić Twoje dane osobowe uprawnionym organom państwowym, w szczególności prokuratura czy policja.

Transfer danych osobowych poza EOG

Dane osobowe, co do zasady nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy ani udostępniane organizacjom międzynarodowym. Jednakże część naszych dostawców rozwiązań IT ma siedzibę poza Europejskim Obszarem Gospodarczym. W związku z tym następuje przekazanie danych osobowych poza EOG.

W przypadku jednak, gdy Administrator korzysta z dostawców rozwiązań IT spoza EOG, transfer danych osobowych poza EOG opiera na decyzji Komisji Europejskiej stwierdzającej odpowiedni stopnień ochrony danych osobowych lub w przypadku braku stosowanej decyzji na podstawie standardowych klauzul umownych przyjętych przez Komisję Europejską Decyzją wykonawczą Komisji (UE) 2021/914 z dnia 4 czerwca 2021 r. w sprawie standardowych klauzul umownych dotyczących przekazywania danych osobowych do państw trzecich na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679.

Kopię standardowych klauzul umownych oraz stosowanych środków bezpieczeństwa transferu można uzyskać u Administratora poprzez kontakt z osobą wskazaną w sekcji Punkt kontaktowy niniejszej polityki.

Okres przechowywania danych osobowych

Twoje dane osobowe przetwarzamy przez okres wykonania umowy, jednak w określonych przypadkach dane możemy przetwarzać w celach związanych z wypełnianiem obowiązków podatkowych oraz rachunkowych przetwarzamy Twoje dane osobowe przez 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku. Dane możemy również przetwarzać przez okres określony przepisami prawa dla działań związanych zabezpieczeniem, dochodzeniem lub obroną przed roszczeniami.
Obowiązek podania danych

Jeżeli to Ty jesteś źródłem pochodzenia Twoich danych, to podanie przez Ciebie danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy i prawidłowej realizacji usług, a także poprawnego rozliczenia spełnionych przez nas usług.

7. Potencjalny klient lub jego przedstawiciel/osoba kontaktowa

Administrator i cele przetwarzania

Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest spółka z Grupy LTEC, z którą się kontaktujesz lub negocjujesz umowę i której dane znajdują się na wstępie niniejszej Polityki prywatności.

Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu nawiązania kontaktów handlowych z potencjalnymi klientami i udzielania odpowiedzi na ich zapytania ofertowe oraz zaprezentowania naszych usług, a także ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.

Podstawa prawna przetwarzania

Twoje dane osobowe są przetwarzane w oparciu o poniższe podstawy prawne:

  1. Przetwarzanie jest niezbędne do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (dotyczy umów, których potencjalnymi klientami są osoby fizyczne) (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
  2. Przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – gdzie prawnie uzasadniony interes polega na pozyskiwaniu nowych klientów, którzy działają poprzez swoich przedstawicieli/pełnomocników i osoby kontaktowe, i udzielania odpowiedzi na otrzymane zapytania ofertowe oraz prezentowania naszych usług, a także ustaleniu, dochodzeniu lub obronie przed roszczeniami.

Źródło danych oraz kategorie danych osobowych

Jeżeli danych nie uzyskaliśmy bezpośrednio od Ciebie, to oznacza, że źródłem pochodzenia Twoich danych osobowych jest Twój pracodawca lub podmiot, który reprezentujesz jako przedstawiciel/osoba kontaktowa. Przetwarzamy wówczas następujące dane osobowe: imię i nazwisko, służbowy adres mailowy oraz numer telefonu, a także miejsce pracy i nazwę zajmowanego stanowiska.

Odbiorcy danych osobowych

Twoje dane osobowe przekazujemy dostawcom:

  1. Oprogramowania informatycznego,
  2. Usług hostingu,
  3. Usług poczty elektronicznej,
  4. Usług wsparcia i obsługi informatycznej,
  5. Usług pocztowych i kurierskich,
  6. Usług doradztwa prawnego.

W przypadkach przewidzianych przepisami prawa możemy również udostępnić Twoje dane osobowe uprawnionym organom państwowym, w szczególności prokuratura czy policja.

Transfer danych osobowych poza EOG

Dane osobowe, co do zasady nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy ani udostępniane organizacjom międzynarodowym. Jednakże część naszych dostawców rozwiązań IT ma siedzibę poza Europejskim Obszarem Gospodarczym. W związku z tym następuje przekazanie danych osobowych poza EOG.

W przypadku jednak, gdy Administrator korzysta z dostawców rozwiązań IT spoza EOG, transfer danych osobowych poza EOG opiera na decyzji Komisji Europejskiej stwierdzającej odpowiedni stopnień ochrony danych osobowych lub w przypadku braku stosowanej decyzji na podstawie standardowych klauzul umownych przyjętych przez Komisję Europejską Decyzją wykonawczą Komisji (UE) 2021/914 z dnia 4 czerwca 2021 r. w sprawie standardowych klauzul umownych dotyczących przekazywania danych osobowych do państw trzecich na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679.

Kopię standardowych klauzul umownych oraz stosowanych środków bezpieczeństwa transferu można uzyskać u Administratora poprzez kontakt z osobą wskazaną w sekcji Punkt kontaktowy niniejszej polityki.

Okres przechowywania danych osobowych

Twoje dane osobowe przetwarzamy przez okres określony przepisami prawa dla działań związanych zabezpieczeniem, dochodzeniem lub obroną przed roszczeniami.

Obowiązek podania danych

Jeżeli to Ty jesteś źródłem pochodzenia Twoich danych, to podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, ale wymagane do udzielania odpowiedzi na Twoje zapytanie ofertowe oraz do zaprezentowania naszych usług.

8. Kandydat do pracy biorący udział w procesach rekrutacyjnych

Administrator i cele przetwarzania

Administratorem Twoich danych jest Spółka z Grupy LTEC, która prowadzi rekrutację, w której bierzesz udział i której dane znajdują się na wstępie niniejszej Polityki prywatności.

Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego na stanowisko pracy w naszej organizacji, a także dołączenia do bazy kandydatów do pracy w celu udziału w przyszłych procesach rekrutacyjnych (jeśli wyraziłeś na to swoją zgodę).

Podstawa prawna przetwarzania

Twoje dane osobowe są przetwarzane w oparciu o poniższe podstawy prawne:

  1. Twoja zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) w przypadku podania danych nadmiarowych, które nie są niezbędne do przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego na stanowisko pracy w naszej organizacji (dane wykraczające poza dane osobowe wskazane w art. 221 Kodeksu pracy), a także dołączenia do bazy kandydatów do pracy w celu udziału w przyszłych procesach rekrutacyjnych,
  2. Przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (dotyczy umów cywilnoprawnych) (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
  3. Przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) wynikającego z przepisów prawa pracy (art. 221 Kodeksu pracy),
  4. Twoja zgoda (art. 9 ust. 2 lit. a RODO) w odniesieniu do danych osobowych szczególnych kategorii (w tym danych na temat stanu zdrowia lub niepełnosprawności).

Odbiorcy danych osobowych

Twoje dane osobowe przekazujemy dostawcom:

  1. Oprogramowania informatycznego,
  2. Usług hostingu,
  3. Usług poczty elektronicznej,
  4. Usług wsparcia i obsługi informatycznej,
  5. Usługi pocztowe i kurierskie.

W przypadkach przewidzianych przepisami prawa możemy również udostępnić Twoje dane osobowe uprawnionym organom państwowym, w szczególności prokuratura czy policja.

Transfer danych osobowych poza EOG

Dane osobowe, co do zasady nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy ani udostępniane organizacjom międzynarodowym. Jednakże część naszych dostawców rozwiązań IT ma siedzibę poza Europejskim Obszarem Gospodarczym. W związku z tym następuje przekazanie danych osobowych poza EOG.

W przypadku jednak, gdy Administrator korzysta z dostawców rozwiązań IT spoza EOG, transfer danych osobowych poza EOG opiera na decyzji Komisji Europejskiej stwierdzającej odpowiedni stopnień ochrony danych osobowych lub w przypadku braku stosowanej decyzji na podstawie standardowych klauzul umownych przyjętych przez Komisję Europejską Decyzją wykonawczą Komisji (UE) 2021/914 z dnia 4 czerwca 2021 r. w sprawie standardowych klauzul umownych dotyczących przekazywania danych osobowych do państw trzecich na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679.

Kopię standardowych klauzul umownych oraz stosowanych środków bezpieczeństwa transferu można uzyskać u Administratora poprzez kontakt z osobą wskazaną w sekcji Punkt kontaktowy niniejszej polityki.

Okres przechowywania danych osobowych

Twoje dane osobowe przetwarzamy zasadniczo do momentu zakończenia procesu rekrutacyjnego na stanowisko pracy w naszej organizacji. W przypadku, gdy wyraziłeś zgodę na dołączenie do bazy kandydatów do pracy w celu udziału w przyszłych procesach rekrutacyjnych przetwarzamy Twoje dane przez 2 lata od dnia wyrażenia zgody lub do momentu wycofania przez Ciebie zgody.
Obowiązek podania danych

Podanie przez Ciebie danych osobowych niezbędnych do udziału w procesie rekrutacyjnym (czyli tych, o których mowa w art. 221 Kodeksu pracy) jest niezbędne do udziału w procesie rekrutacyjnym. Odmowa podania danych może skutkować pominięciem kandydatury. Podanie pozostałych danych osobowych, niewskazanych w treści art. 221 Kodeksu Pracy, jest dobrowolne i nie ma wpływu na proces rekrutacji.

9. Prawa podmiotu danych

Prawo cofnięcia zgody – art. 7 RODO

Masz prawo do cofnięcia udzielonej zgody, jeżeli przetwarzamy Twoje dane osobowe na podstawie zgody. Cofnięcie zgody działa jedynie na przyszłość i nie wpływa na przetwarzanie dokonywane przez nas zgodnie z prawem przed jej cofnięciem.

Prawo dostępu – art. 15 RODO

Masz prawo uzyskać od Administratora potwierdzenie, czy przetwarzane są Twoje dane osobowe. Jeżeli ma to miejsce, jesteś uprawniony do uzyskania dostępu do nich oraz następujących informacji: cele przetwarzania, kategorie przetwarzanych danych osobowych, informacje o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, planowany okres przechowywania danych osobowych, a gdy nie jest to możliwe, kryteria ustalania tego okresu, informacje o przysługujących Tobie prawach wynikających z RODO, wszelkie dostępne informacje o źródle danych osobowych, informacje o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu, informacje o odpowiednich zabezpieczeniach w przypadku transferu danych osobowych poza EOG. Poza tym przysługuje Tobie prawo do uzyskania kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu.

Prawo sprostowania – art. 16 RODO

Masz prawo żądania od Administratora sprostowania Twoich danych osobowych, które są nieprawidłowe. Z uwzględnieniem celów przetwarzania, masz prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym poprzez przedstawienie dodatkowego oświadczenia.

Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) – art. 17 RODO

Masz prawo do żądać od Administratora usunięcia Twoich danych osobowych, jeżeli zachodzi jedna z następujących okoliczności:

  1. dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
  2. cofnąłeś zgodę, na której opiera się przetwarzanie,
  3. dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem,
  4. wniosłeś sprzeciw wobec wykorzystywania Twoich danych w celach marketingowych,
  5. wniosłeś sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych w oparciu o nasz prawnie uzasadniony interes, a sprzeciw został uznany za zasadny.

Prawo do ograniczenia przetwarzania – art. 18 RODO

Masz prawo żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania w następujących przypadkach:

  1. kwestionujesz prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
  2. przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a Ty sprzeciwiasz się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania,
  3. administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są Tobie potrzebne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
  4. wniosłeś sprzeciw wobec wykorzystania Twoich danych w celach innych niż cele marketingowe – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą.

Prawo do przenoszenia danych – art. 20 RODO

Masz prawo otrzymać w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego Twoje dane osobowe, które dostarczyłeś Administratorowi, oraz masz prawo przesłać te dane osobowe innemu administratorowi bez przeszkód ze strony Administratora, któremu dostarczono te dane osobowe, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie Twojej zgody lub na podstawie umowy oraz przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany. Masz prawo żądać, by dane osobowe zostały przesłane przez Administratora bezpośrednio innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe.

Prawo do sprzeciwu – art. 21 RODO

Masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na naszym prawnie uzasadnionym interesie.

Jeżeli wniosłeś sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych w celach marketingowych, zaprzestaniemy ich przetwarzania w tych celach. To samo dotyczy sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych w celach innych niż cele marketingowe, jeżeli sprzeciw okaże się zasadny i nie będziemy mieli innej podstawy prawnej do dalszego przetwarzania Twoich danych osobowych.

Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego

Każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, w szczególności w państwie członkowskim swojego zwykłego pobytu, swojego miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia, jeżeli sądzi, że przetwarzanie danych osobowych jej dotyczące narusza RODO.

W przypadku Polski organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony danych osobowych (link: https://uodo.gov.pl/pl).

Wszystkie wnioski i żądania możesz zgłaszać poprzez kontakt z osobą wskazaną w sekcji Punkt kontaktowy niniejszej klauzuli.

Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie

W odniesieniu do danych osobowych nie będą realizowane procesy zautomatyzowanego podejmowania decyzji, a w tym profilowanie.

10. Pliki cookie

Informacje ogólne

Pliki cookie (ciasteczka) to małe pliki tekstowe, które mogą być stosowane przez strony internetowe, aby użytkownicy mogli korzystać ze stron w bardziej sprawny sposób.

Rodzaje plików cookie

Podział z uwagi na strukturę zarządzania:

  1. Pliki cookie własne – pliki należące do odwiedzanej strony internetowej,
  2. Pliki cookie podmiotów trzecich – pliki Google Analytics.

Podział z uwagi na przeznaczenie

  1. Pliki cookie niezbędne – przyczyniają się do użyteczności strony poprzez umożliwianie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie i dostęp do bezpiecznych obszarów strony internetowej. Strona internetowa nie może funkcjonować poprawnie bez tych ciasteczek.

Podział z uwagi na okres przechowywania

  1. Pliki cookie sesyjne – są usuwane po zamknięciu przeglądarki.
  2. Pliki cookie trwałe – są zapisywane na komputerze użytkownika i nie są automatycznie usuwane po zamknięciu przeglądarki.

Szczegółowe informacje na temat plików cookie

Nazwa pliku Struktura zarządzania Przeznaczenie Okres przechowywania
wpEmojiSettingsSupports Własny plik cookie Niezbędne sesja
cookieyes-consent Własny plik cookie Niezbędne 1 rok
rc::a google.com Niezbędne Nigdy nie wygasa
rc::a google.com Niezbędne sesja
_ga Własny plik cookie Analityczne 1 rok 1 miesiąc 4 dni
_ga_* Własny plik cookie Analityczne 1 rok 1 miesiąc 4 dni
Nazwa pliku wpEmojiSettingsSupports
Struktura zarządzania Własny plik cookie
Przeznaczenie Niezbędne
Okres przechowywania sesja
Nazwa pliku cookieyes-consent
Struktura zarządzania Własny plik cookie
Przeznaczenie Niezbędne
Okres przechowywania 1 rok
Nazwa pliku rc::a
Struktura zarządzania google.com
Przeznaczenie Niezbędne
Okres przechowywania Nigdy nie wygasa
Nazwa pliku rc::a
Struktura zarządzania google.com
Przeznaczenie Niezbędne
Okres przechowywania Sesja
Nazwa pliku _ga
Struktura zarządzania Własny plik cookie
Przeznaczenie Analityczne
Okres przechowywania 1 rok 1 miesiąc 4 dni
Nazwa pliku _ga_*
Struktura zarządzania Własny plik cookie
Przeznaczenie Analityczne
Okres przechowywania 1 rok 1 miesiąc 4 dni

Zarządzanie plikami cookie

Usuwanie plików cookie

Wszystkie pliki cookie na urządzeniu można usunąć – wystarczy wyczyścić historię przeglądania w przeglądarce. W ten sposób usuwa się wszystkie pliki cookie ze wszystkich odwiedzonych stron.

Zarządzenie plikami cookie

Użytkownik może w każdej chwili zmienić swoje preferencje dotyczące plików cookie poprzez zmianę ustawień przeglądarki w celu ograniczenia plików cookies. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www.

Ponadto, ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.

W celu zarządzania ustawieniami cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową/ system i postępuj zgodnie z instrukcjami:

  1. Chrome
  2. Safari
  3. Safari (dla urządzeń mobilnych)
  4. Firefox
  5. Opera
  6. Jeżeli używasz innej przeglądarki, poszukaj informacji w sekcji “Pomoc” danego programu

Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.